האם האקדמיה הישראלית מכינה את הבוגרים שלה לשוק העבודה של 2025?
נתונים חדשים מסקר PIAAC מעלים תמונה מטרידה: ישראל מדורגת במקומות נמוכים במיומנויות הליבה הנדרשות בשוק העבודה המודרני, גם בקרב העשירונים העליונים. נתון זה מעורר שאלות מהותיות על יכולתה של האקדמיה הישראלית להתמודד עם הדרישות המשתנות של עולם העבודה.
המפתח לשינוי טמון בשילוב הכשרה מעשית כחלק בלתי נפרד מהלימודים האקדמיים. על האקדמיה להקנות מיומנויות רלוונטיות במסגרת הקורסים, לעדכן את מודל התגמול של המרצים ולהקים שותפויות משמעותיות עם התעשייה. מהלכים אלו יכולים לסייע בגישור על הפערים ולהבטיח שבוגרי האקדמיה יהיו מוכנים להתמודד עם אתגרי שוק העבודה העתידי.
בדיוק לשם כך הוקם מרכז אדמונד דה רוטשילד, שמטרתו לחבר בין ההשכלה הגבוהה לעולם התעסוקה. אנו פועלים בכדי להוביל שינוי תפיסתי ומעשי במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.
מוזמנים לקרוא את מאמרה של אילאיל אמיר-כסיף, מנהלת מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה, שהתפרסם בכלכליסט