במהלך החודשים האחרונים קיימנו מפגשי למידה ייחודיים שעסקו בשילוב בינה מלאכותית (AI) בהוראה אקדמית בהשתתפות מאות חברי סגל אקדמי מרחבי הארץ.
במפגשים נדונו האתגרים וההזדמנויות שטכנולוגיות AI מביאות לתחום: הועמקה ההבנה לגבי מגוון האפשרויות הקיימות לשילוב בינה מלאכותית בהוראה, נגישות האפשרויות והפוטנציאל הטמון בהן לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה, לצד דרכי התמודדות עם האתגרים הפדגוגים והאתיים שמביאה עמה המהפכה הטכנולוגית.
במפגש שנערך בתחילת אוקטובר 2024 השתתפו מומחים מובילים ממגוון מוסדות אקדמיה בארץ, שהציגו תובנות בנוגע לשילוב AI בהשכלה הגבוהה, בדגש על יישומים מעשיים ושכ-200 חברי סגל אקדמי, זכו להיחשף לרעיונות חדשניים ומתקדמים ולייצור שיתופי פעולה עם עמיתים ממוסדות שונים.
במפגש דנו דוברים מובילים מהאקדמיה בדרכים לשילוב והטמעת בינה מלאכותית (AI) בהוראה.
פרופ' סיגל תפארת מהמרכז האקדמי רופין שמה דגש על קידום אוריינות AI בהשכלה הגבוהה, עם התמקדות במיומנויות קריטיות לניתוח, שימוש והערכה אתית של טכנולוגיות מתקדמות. היא הדגישה את החשיבות של התנסויות מעשיות וניתוח טעויות ככלים להכנת סטודנטים לעולם טכנולוגי משתנה.
מנגד, ד"ר דקלה פרץ מאוניברסיטת בר-אילן התמקדה בשיווק בר-קיימא והציגה כיצד כלים מבוססי AI יכולים לשפר יעילות ודיוק בתהליכי הוראה ולמידה. היא הדגישה את חשיבות פיתוח פתרונות ממוקדים המשלבים קיימות עם חדשנות טכנולוגית.
בהמשך, פרופ' יניב פוקס מאוניברסיטת בר-אילן שיתף בתהליך פיתוח תקנון לשילוב AI בקורסים אקדמיים, שמטרתו להנחות את הסגל והסטודנטים לשימוש אחראי ומושכל בטכנולוגיה. פרופ' גילה קורץ מ-HIT הציגה סילבוס חדשני לקורס "מבוא לבינה מלאכותית יוצרת וחוויית למידה", הכולל היכרות עם מושגי יסוד, פיתוח פרומפטים ושימוש אתי בכלים מבוססי AI במערכת החינוך.
לצפייה בהכשרה לחץ כאן