לחצו לצפייה בלו״ז כנס אקדמיה שעובדת, עכשיו יותר מתמיד!

המרכז נוסד על ידי קרן אדמונד דה רוטשילד כגוף מקצועי בעל ראייה הוליסטית ואסטרטגית, המבסס גשר בין השכלה גבוהה לבין עולם התעסוקה המשתנה, במטרה להגדיל את שיעור הצעירים בעלי השכלה גבוהה, בדגש על אוכלוסיות מגוונות, המצליחים להשתלב במסלול קריירה ההולם את השכלתם, כישוריהם ושאיפותיהם למוביליות חברתית ולפיתוח אישי.   

המרכז מקדם מדיניות ומפתח תשתיות וכלים שיובילו לביסוסה של מערכת השכלה גבוהה הנוטלת אחריות על עתידם התעסוקתי של בוגריה, מכינה אותם לעולם התעסוקה המשתנה כחלק מובנה מתפקידה  ופועלת למימוש התפקיד בשיתוף פעולה עם מעסיקים וארגוני חברה אזרחית באמצעות הקניית מיומנויות וכישורים, למידה מבוססת התנסויות, מגוון חשיפות, שירותי קריירה איכותיים וכיו"ב.

האתגר:

מאז מהפכת המכללות שהתרחשה בשנות התשעים של המאה הקודמת, האקדמיה בישראל הפכה, דה פקטו, למערכת הכשרת ההון האנושי המרכזית לשוק העבודה הישראלי.   שיעור הלומדים באקדמיה באוכלוסייה הישראלית ישראל גבוה ביחס לממוצע מדינות ה-OECD (50% לעומת 40%) , נתון חיובי שאמור להוביל לפריון עבודה גבוה.

עם זאת, למעלה מ-32% מהעובדים בישראל נמצאים במצב של השכלה עודפת ו- 36% מהאקדמאים מעידים על אי התאמה בין השכלתם לתחום עיסוקם, מצב המשפיע על רמת פריון העבודה במשק, (הנמוכה ב- 20%  מממוצע ה- OECD) ועל אי השוויון הכלכלי והחברתי. גם נתוני שכר בוגרי אקדמיה מראים כי בפועל, תארים בתחומים ובסוגי מוסדות רבים, מייצרים תשואה כלכלית נמוכה בהשוואה לבעלי תעודת בגרות. 

מנתונים אלו עולה:

שחרף העובדה שהשכלה אקדמית מקדמת מוביליות חברתית, היא אינה מהווה תנאי מספיק לכך;  שקיים פער עמוק בין ההשכלה הגבוהה בישראל לבין צרכי שוק התעסוקה; ושחלק ניכר מהסטודנטים בישראל אינם ממצים את התועלות, ההזדמנויות והחשיפות  שהלימודים באקדמיה מאפשרים.

נוכח אלו, המרכז מקדם מדיניות ומבסס תשתיות וכלים להטמעת תעסוקתיות* בליבת האקדמיה, באמצעות הקניית מיומנויות וכישורים, למידה מבוססת התנסויות, מגוון חשיפות, שירותי קריירה איכותיים וכיו"ב.   

*תעסוקתיות הינה  קשת היכולות והכישורים המסייעת לאדם להתקבל למקום עבודה כלשהו ולעבוד בו. מעבר לעצם השגת העבודה, תעסוקתיות מתייחסת גם לכושרו של אדם לשמור על מקום עבודתו,  להתמיד ולהתקדם בו, או להתקבל למקום עבודה חדש- ככל שיש בך צורך.  מסוגלות תעסוקתית מספקת לפרט סיכויים טובים יותר למצוא עבודה, מגדילה את הסבירות שישתלב בעבודה במקצועו ומרמזת כי צפויים לו סיפוק רב יותר מעבודתו ואף תגמולי חומרי משופר. (תמיר ונוימן, 2007).

שלוש אסטרטגיות פעולה של המרכז:

ידע ומדיניות

פיתוח ידע חדש בתחום;
איגום והנגשת נתונים וידע קיים;
קידום מדיניות.

פיילוטים
ותשתיות רוחביות

פיתוח פיילוטים והובלת פרויקטים
תשתיתיים בתחום.

ביסוס סטנדרט
מקצועי

פיתוח מקצועיות וקידום סטנדרט
של מצוינות בקרב העוסקים בתחום.

צוות המרכז

אילאיל אמיר כסיף

מנהלת מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה

יעל ברנדל

מנהלת מיזם אקדמיה-תעסוקה

ד״ר לנה ראב"ד

מנהלת מחקר ופיתוח

קובי עזרן

מנהל פיתוח תוכן והכשרות

שקד הראל

מנהלת תקשורת ושיווק

חנאן חסן

מנהלת שותפויות וקשרי מעסיקים במיזם אקדמיה-תעסוקה

מרב שרווינטר

מובילת מיזם אקדמיה-תעסוקה באוניברסיטת חיפה ובמכללה האקדמית כנרת

שירין אבו אסעד

מתכללת שותפויות וקשרי מעסיקים במיזם אקדמיה-תעסוקה, אוניברסיטת חיפה ובמכללה האקדמית כנרת

פדות ברוכי

מתכללת שותפויות וקשרי מעסיקים במיזם אקדמיה-תעסוקה, אוניברסיטת בר אילן ובמכללה האקדמית ספיר

שותפים לדרך

המרכז להשכלה גבוהה-תעסוקה נוסד על ידי קרן אדמונד דה רוטשילד.

קרן אדמונד דה רוטשילד (ישראל) פועלת ליצירת חברה ישראלית צודקת, מלוכדת ומשתפת, ומניעה תהליכים עמוקים של שינוי חברתי במטרה לקדם את המצוינות, הגיוון והמנהיגות באמצעות ההשכלה הגבוהה. כממשיכת דרכה של מורשת פילנתרופית בת 140 שנים, מגשימה הקרן את המחויבות ארוכת השנים של משפחת רוטשילד לרוח החלוצית של מדינת ישראל ומשקיעה בסוכני שינוי ובקידום החלוצים החדשים שלה.

הקרן, הפועלת במסגרת הרשת הבינלאומית של קרנות אדמונד דה רוטשילד ברחבי העולם, יוזמת עשרות פרויקטים חדשניים ברחבי הארץ שמטרתם לצמצם את הפערים בחברה ולטפח מנהיגות צעירה.

לאתר קרן רוטשילד >